دین چیست و انواع مختلفی از دین؟

رویداد های خوب را بررسی می کنیم

دین چیست و انواع مختلفی از دین؟

۲,۹۶۳ بازديد

دین چیست؟

دین مجموعه ای از اعتقادات ، اعمال و سیستم های سازمان یافته است که غالباً مربوط به اعتقاد و پرستش یک نیروی کنترل کننده مانند خدای شخصی یا یک موجود خارق العاده دیگر است. در حالی که این یک تعریف اساسی است ، اما درک های مختلفی از آنچه دین است وجود دارد و همه ادیان بر اساس اعتقاد به یک خدا ، خدایان یا نیروهای ماورا طبیعی نیستند.

دین غالباً شامل اعتقادات فرهنگی ، جهان بینی ، متون ، پیشگویی ها ، افشاگری ها و اخلاقیات است که برای اعضای ایمان خاص معنای معنایی دارند و می تواند طیف وسیعی از اعمال از جمله موعظه ها ، آیین ها ، دعا ، مراقبه ، اماکن مقدس ، نمادها ، ترنس ها را شامل شود. ، و اعیاد.

زیگموند فروید روانکاو مشهور دین را نوعی تحقق آرزو توصیف کرد. با این حال ، روانشناسی مدرن تشخیص می دهد که دین می تواند نقش مهمی در زندگی و تجربیات فرد داشته باشد و حتی می تواند سلامتی و سلامتی را بهبود بخشد. در حقیقت ، مطالعات نشان داده است که دین می تواند به افراد در ایجاد عادت های سالم ، تنظیم رفتارهای آنها و درک احساسات آنها کمک کند - همه عواملی که می توانند بر سلامت شما تأثیر بگذارند.

طبق برآورد مرکز تحقیقات پیو ، 84٪ از جمعیت جهان به نوعی وابستگی مذهبی دارند

انواع دین

آیین ها انواع مختلفی دارند ، از جمله سنت های اصلی مذهبی جهان که به طور گسترده ای شناخته می شوند و همچنین سیستم های اعتقادی بسیار کمتر شناخته شده از جمعیت کمتر. بعضی از اینها توحید یا اعتقاد به خدای واحد را نشان می دهد در حالی که بعضی دیگر نمونه هایی از شرک یا اعتقاد به خدایان متعدد است.

برخی از انواع ادیان شامل موارد زیر است:

بهایی

بودایی

مسیحیت

کنفوسیوس

هندوئیسم

ادیان بومی آمریکا

اسلام

جینیسم

یهودیت

راستافاریانیسم

شینتو

سیک

تائوئیسم

ادیان سنتی آفریقایی

دین زرتشت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.